Praktisk info

Arrangør og kontaktinfo: 
Telemark Bedriftsidrettskrets (NBIF)
Daglig leder Thomas Stornes
47668286
telemark@bedriftsidrett.no  

  

Adresse for løpet: 
Vestsiden Skole
Grønstensgate 1
3919 Porsgrunn


Ankomst / Parkering:
Vestsiden skole ligger på Vestiden i Porsgrunn. Adressen er Grønstensgate 1, 3919 Porsgrunn. 
Det er begrensende parkeringsplasser på skolens område. Når det er fult her anmoder vi til å parkere på kommunale parkeringsplasser. https://www.porsgrunn.kommune.no/vann-vei-og-renovasjon/vei-og-veitrafikk/parkering/
Nærmeste er ved PP senteret og Vestre Porsgrunn Kirke. Det er kort vei fra Down Town og sentrum opp til skolen. 

For dere som skal løpe 47km kan parkere ved skolen fra tidlig morgen og ta buss til start. 


Oppmøte / Startnummer:
All påmelding skjer via EQ timing. Startnummer kan du hente på Vestsiden skole fredag 25. august mellom 18.00-21.00 eller lørdag 26. august fra 06.15-07.15 og 09.00 - 12.30. Men husk å være ute i god tid før din fellesstart. Du vil motta en sms torsdag 24. august med ditt startnummer. Startnummeret festes synlig på hofte eller bryst med sikkerhetsnåler som du vil få utdelt. Du kan hente startnummer for flere, men ha med startnummer til de du henter for. 


Gjennomføring:
Åpen klasse:
Deltar du i åpen klasse kan du starte når du selv ønsker i perioden 11.00-14.00. Da går du bare ut fra start og inn ved mål. Det vil foregå underholdning + barneløp i korte perioder på oppløpet fra 11.00-12.00, men det er bare å passere forbi. 

Ultra 47K:
For deg som deltar i fellesstart 47K så vil det være buss inkludert. Bussen går fra Vestsiden skole på løpsdagen 07.15 og vil være på Nisterud 08.00. Fellesstarten går 08.30. Det vil ikke være utdeling av startnummer på Nisterud så du må hente ditt startnummer på Vestsiden skole i oppgitte tider. Det vil heller ikke være toalett på Nisterud. 

Øvrige distanser:
Starttidene ser du under "program" i hovedmenyen


WC/garderobe og oppbevaring:
Det er WC ved start/mål. Det er ikke åpent i garderobene, men for ultraløperne vil det være en dusj tilgjengelig for de som har en lengre hjemreise. Det vil være eget oppbevaringstelt (bag-drop) for bagasje. Bruk bag/sekk og husk å merke med ditt navn og nummer. Oppbevaring på eget ansvar. 


Mat/drikke stasjoner:
Det vil være stasjoner på 13, 22 og 47km. Det vil være drikke og enkel bevertning. Oppdatert informasjon ser du under "distansene" i hovedmenyen. 


Førstehjelp og DNF: 
Røde Kors vil ha base i mål på Vestsiden Skole fra 09.00 og en mobil patrulje fra 08.30 på løpsdagen.  
Dersom du får skade eller må bryte (DNF) skal du kontakte arrangør


Kiosk:
Eidanger IL stiller med Kiosk som er åpen for alle.
Fredag 18.00-21.00
Lørdag 10.00-17.00


Distansene:
Informasjon om din trasè, matstasjoner og kart/gpx fil finner du under fanene "distansene"


Medalje og premier:
Det er medalje til alle som deltar, både barn og voksne. Medaljen mottas ved målgang. Topp 3 kvinner og menn i hver distanse med tidtaking får i tillegg fruktkurv og våres signatur-fjøl under premieutdeling 14.00 (16.00 47K ultra)


Barneløp:
Her kan alle barn delta. Det kreves ingen påmelding. Bare møt opp og hent et startnummer som barnet låner av oss. Vi har 2 barneløp, en på 250m og en på 800m. Om voksne vil delta sammen med barnet så går det fint. Medalje til alle barn. 


Underholdning:
Vi ønsker at Grep Grenlandsløpet skal være en arena for mer enn bare løp. Under fanen "program" ser du innholdet for dagen. Vi har blant annet show med Mogeno, barneløp, fotballbinge, hoppeslott, sandkasse med leker og oppvisning av dans og cheerleading. 


Foto/film:
Det vil bli tatt foto/film under arrangementet. Ønsker du å reserverer deg mot dette send epost med ditt startnummer og navn til telemark@bedriftsidrett.no  


Hund i bånd:
Av hensyn til sikkerhet pga. hundebånd er det ikke tillatt med hund i bånd på noen av våre distanser. Det er fort å snuble/hekte seg i båndet, særlig under fellesstarten.


Ansvar: 
All deltakelse gjøres på eget ansvar. NBIF operer ikke med lisens og forsikring er ikke inkludert i kontingenten. Vi oppmuntrer alle til å sørge for at deres forsikring er i orden. Du kan også tegne en egen deltakerforsikring via vår samarbeidspartner.
For mer informasjon: Om Forsikring (bedriftsidretten.no) 


Forbehold/Force Major/sykdom:
Det tas forbehold om endringer i program. Ved en eventuell akutt hendelse som ville påvirket arrangementet blir ikke kontingent refundert. Påmeldingen er bindende og refunderes ikke med mindre man har legeerklæring. 


Arenakart:




Takk til alle våre flotte frivillige, partnere og sponsorer.